16 Kasım 2009 Pazartesi

Rezaleti Gördüm


Uzun zamandan sonra canlı olarak basketbol maçı izlemeye gittim ve bizzat yaşanan rezalete şahit oldum. Yaşanan bu olaylardan ötürü de basketboldan soğudum sanırım uzun bir süre maçlara gitmeyeceğim. Oynanan oyunla ilgili bişiler yazmak isterdim ama ne yazsam boş şu saatten sonra.

Galatasaray seyircisi Abdi İpekçi Spor Salonu'nda Ali Sami Yen atmosferi yaratmayı başarmış ama keşke futbol seyircisi zihniyetinide değiştirebilselerdi. Rakip takımın seyircisi olay çıkmasını engellemek için salona alınmıyor. Çıkması muhtemel olayların önlenmesi için insanların maçı izleme hakları elinden alınıyor ama elde var sıfır. Artık bu tarz saçma sapan önlemlerin bir işe yaramadığını hatta olayları daha da tetiklediğini düşünüyorum.

Galatasaray seyircisinin tahriklere bu kadar kolay tepki vermemesini dilerdim. Eğer ki sarı kırmızılı renklere gönül vermiş insanlar bu ülkede kendilerini diğer taraftar gruplarından farklı yerde görüyorsa, bunu herkese göstermenin bundan daha güzel bir fırsatı olamazdı. Salonu savaş alanına çevirdikten sonra haykıra haykıra marşlar söylemenin Galatasaray sevgisi ile bir alakası olamaz kanımca.

Geçen sene yaşananlar hala hafızalardaykan Fenerbahçe şube direktörü'nün açıklamaları ise tam bir saçmalık. Sahaya giren seyirci ile ilk kez karşılaştığını söylemek için insanın alzheimer hastası falan olması gerekir. Efes Pilsen basketbol takımına yapılanlardan sonra sessiz kalan Fenerbahçeli yöneticilerin sesleri illa ki canları yanınca mı çıkması lazım.

Galatasaray basketbol takımmı bu maçtan galibiyetle ayrılmış olabilir ama galibiyetin bir değeri kalmamıştır benim için. Spor müsabakalarına savaş psikolojisi zihniyeti ile bakan insanlar var oldukça bu tarz görüntülerin sonu gelmez bu ülkede. Resimde ağlayan küçük kızı bir daha nasıl salonlara getirebileceksiniz? Sizler için her yeri savaş alanına çevirmekten daha kolay olmadığı kesindir.

Geçen seneki final serisinin ardından verilemeyen cezalardan cesarat alanlar sayesinde basketbol salonları dövüş arenalarına dönüşmeye devam ediyor. Umarım bu sefer caydırıcı cezalar uygulanır da kimse hani çok sevdiği kulübüne zarar vermemek için sağduyulu davranır.

Dün akşam Abdi İpekçi Spor Salonu'nda sahaya girenler Galatasaraylı ise ben değilim, yasak olmasına rağmen salona girip düzgünce maç izlemeyen ve arkasındaki binlerce insanı kışkırtmak uğruna hareket çeken kadın basketbolseverse ben bu oyundan artık nefret ediyorum.

Bir sonraki rezalete tanık olmamak için lütfen topumu verin ben artık sizinle oynamıyorum.

Hiç yorum yok:

 
Site Meter