1 Mayıs 2010 Cumartesi

Crossing The Bridge: Sound Of Istanbul


Fatih Akın hayranı olarak bu filmi bunca zaman izlememiş olmam tabi ki büyük bir ayıp. Çok uzun zamandan beri oturup film izleyemiyordum. Haftaiçi akşamları televizyon karşısında ziyan olmaktan ve bu aralar Mad Men'e sarmış olmamında etkisi çok. Ama sonunda dizi alışkanlığını yenip evde geçirilen bir cuma akşamında ne kadar şanslıyım ki Crossing the Bridge izleyerek inanılmaz keyifli geçirdim. Öncelikle şunu belirteyim ben İstanbul'un belediye başkanı olsam Fatih Akın'a fahri ünvanların hepsini verirdim, tabi kendisi kabul edermiydi bilmiyorum. Bir insan bir şehri anca bu kadar güzel anlatabilir. Sanırım bir şehir içinde böyle bir yönetmenin filmine konu olmaktan daha iyi tanıtım olamaz. İstanbul'un o kendine has, çok farklı kültürleri bir arada bulundurma özelliğinin bu şehrin müziğini nasıl etkilediğini bu filmi izledikten sonra anlamış oluyorsunuz. Farklılıkları zenginlikten öte olumsuzluk olarak gören insanların bence bu filmi kesinlikle izlemesi gerekir. Farklı kültürlerin insanları birbirinden uzaklaştıran bir olgu olmaktan çıkıp aslında insanları bir araya getirebilen bir değer olduğunu, bunu kimi zaman müzikle kimi zaman tiyatro ile başarabileceğini inan biri olarak başka insanlarında buna inanması çok güzel bir duygu. Crossing the Bridge ile hem müziğe hem de İstanbul'a doyuyorsunuz. İyi seyirler...

Hiç yorum yok:

 
Site Meter