19 Ağustos 2009 Çarşamba

Voltran'ın Son Parçası


Guardiola'nın Barcelona'sı, benim yaş grubumum gördüğü en iyi takımların başında geliyor. Daha önce futbolu bu seviyede oynayan başka bir takım hatırlamıyorum. Guardiola ve ekibi futbolu spor dalından çıkarıp bir sanat dalına dönüştürdüler. Guardiola bunu yaparken elinde bireysel olarak yeryüzünün en iyi oyuncuları yoktu. Kulübün altyapısından yetiştirdiği ve bu oyunun en iyisi olduğuna inandığım Lionel Messi dışında diğer tüm oyuncular, Barcelona organizasyonu içinde devleştiler.


Barcelona, bu harkulade sanat eserine bu sene bir de İbrahimovic takviyesi yaptı. Böylece dünya üzerindeki en iyi 3-4 oyuncudan ikisine sahip oldular. İbrahimovic'in Barcelona'ya katkısına gelince, yeryüzünün en iyi takımına yeryüzünün en iyi forvetini getirdiğinizde ortaya çıkacak tablodan ben pek ümitli değilim. Doğru karışımın bu olduğuna inanmıyorum. İbrahimovic sahip olduğu egodan vazgeçmez ve bu sistemin bir çarkı olmak için fedakarlıktan kaçınırsa hayal kırıklığı olabilir. Barcelona için İbrahimovic transferi yerine Fernando Torres takviyesi çok daha faydalı olabilirdi. Oyun yapısı ve kişiliği ile Torres'in, Guardiola'nın sistemde Eto'o sonrası uygun parça olduğuna inanıyorum. Belki de İbrahimovic ile Barcelona'nın yakalayacağı uyum beni yanıltır.

Son zamanlarda gündeme gelipte gerçekleşmeyen Cesc Fabregas transferini ise Voltran'ın son parçası olarak görüyorum. Barcelona kültüründen yetişmiş Fabregas belki bu sene değil ama elbet birgün yuvasına geri dönecek, Pique gibi. Ve o zaman Barcelona şu ana kadar görebileceğim en iyi takıma sahip olacak. Bu senaryo ise Arsene Wenger Fabregas'ı satmaya karar verene kadar hayal olarak kalacak.

Hiç yorum yok:

 
Site Meter