22 Haziran 2009 Pazartesi

Tanjevic ve Tercihleri


Eylül ayında Polonya'da düzenlenecek Avrupa Basketbol Şampiyonası'na katılacak milli basketbol takımımızın aday kadrosu açıklandı. Kadroya Detroit Pistons formasıyla NBA şampiyonluğu kazanan, 2 sene önce de Utah Jazz formasıyla All Star seçilen temsilcimiz Mehmet okur yerine Orlando Magic forması giyen Dwight Howard çağırıldı. Bu haberi bu şekilde yazmayı çok isterdim. Ne yazık ki 70 milyon nüfusa sahip bir millet olarak NBA'de sadece 2 temsilcimiz var ve biz ikisini milli forma altında oynatabilmeyi beceremiyoruz. Tanjevic kadroya yine Mehmet Okur'u çağırmadı. Tanjevic'in bitmek bilmeyen Mehmet Okur takıntısına bir türlü anlam veremiyorum. Bu durumu Dream Team'in başında olursanız ve kaliteli oyuncu fazlalığından dolayı böyle bir karar vermeniz durumunda anlayabilirim. Tim Duncan'ın yerine mesala kadroya Kevin Garnett'ı çağırabilirsiniz. Elinizde etrafına takım kurabileceğiniz 2 NBA oyuncusu var ve siz birini yok sayıyorsunuz. Bence Tanjevic'in ilk olarak bu ikiliyi bir araya getirerek onlardan en üst düzeyde verim almaya çalışması gerekirken biz böyle bir tablo ile karşı karşıyayız. Efes Pilsen'de sezon boyunca doğru düzgün süre alamayan Engin Atsür'ün kadroya alınıp da Kaya Peker, Serkan Erdoğan'ın neden çağrılmadığı sorusunun cevabını oturup günlerce düşünsem de bulamam.

Bu ülkede egoların neden herşeyden üstün tutulduğunu anlamış değilim. Kişisel çatışmalar yüzünden azar gören hep takımlar olmuştur ve artık buna birilerin dur deme zamanı çoktan geldi ve geçiyor.

5 yorum:

hadizlow dedi ki...

Gözlerim Mehmet Okur'un yanında Kaya Peker ve az da olsa Hakan Demirel'i aradı. Şu Fatih Solak'a bi türlü ısınamadım.

CAA dedi ki...

Tanjevici sevmiyorum ısınamaıdm bir türlü hatalar yaptığını düşünüyorum. Mehmet Okurunda baskebolculuğuna kimse laf söylemez ilk 5 te çıkması lazım onuda tartışmıyorum ama Hidayet ve Mehmetin olmadığı kadroda fena değildi, sonuta kim giyerse formayı desteği veririz.

Ama Mehmet Okur NBA deki maçlaırnı noktalayıp Türkiye geldiğinde NBA Stüdyonun konuğu idi ve bu konularla ilgili aşağıdaki açıklamasını yaptı. Ben antrenör olsam bu açıklamalardan sonra almam açıkcası takıma.Burda Mehmet Okurunda hatası var kendi kanımca.

NBA STUDYODAN ALINTIDIR :

Mehmet Okur, milli takımla ilgili söylentilere de değindi. Mehmet, "Mevcut sistemde verimli olacağımı düşünmüyorum" diye konuştu.

Kişisel bir probleminin kimseyle olmadığını belirten Mehmet Okur, "Zaten babamın da rahatsızlığı olduğu için ve şu anda devam eden ağır bir sakatlığım da var. Bu yaz babama vakit ayırmak istiyorum. Sakatlığım zaten şu anda devam ediyor. Milli takıma oynamak istemiyorum demiyorum şu anda, sadece şu andaki durumum bilinsin, artı sistem. Son oynadığım iki seneye bakarsanız bunu Tanjevic de üstüne basarak söylemiştir, en çok istekli, en çok antrenmanı istekli yapan Mehmet Okur demişti. Fakat sonunda ne oldu, kötü oynadım ve suçlu gösterilen tekrar bendim. Bunu dile getirdim, yani bu şekilde olmak istemiyorum. Ben verimli olabilmek istiyorum, tabiki milli takımlarda oynamak istiyorum ama baktığınız zaman onu bir şekilde sahaya yansıtamadım ve insanların gözünde de mehmet okur oynamak istemiyor, Mehmet Okur Nba gibi milli takımda bulunmak istemiyor tarzında çok şeyler konuşuldu. O yüzden sistemle gerçekten olmuyor. Verimli olacağı düşünmüyorum bu sistemle." diye konuştu.

Hagi10 dedi ki...

Türk Milli Basketbol Takımı neden bu adama katlanmak zorunda anlamıyorum. Mehmet Okur ve Kaya Peker'i takıma almıyorsan ya basketboldan anlamıyorsun yada federasyon başkanı gibi sende birileri tarafından yönetiliyorsun!

Adsız dedi ki...

Adam oynamak istemiyorsa oynamaz. Biz de aşalım biraz. Başka ülkerde insanlar rahatça çıkıp milli takımı bırakıyorum diyebiliyorlar. Biz de ise direk vatan hainisin. Kolun çıksa bile oynayacaksın, ayağını mayında kaybetsen bile tek bacak oynaman gerek. KASAP

Unknown dedi ki...

Okulların hepsini kapatarak başarılı olabilecek bir milli eğitim bakanı mantığıyla Tanjeviç arasında bir fark yok bence. Okul yok sorun yok. ALLSTAR yok sorun yok. Bu zihniyetteki adamdan başarı bekleyenlere zaten bir şey söylemeye gerek de yok. En kötü kaybettiğimiz maçlarda sahaya iner rakip takıma saldırırız, hakemlerin üzerine yürürüz. Alışkınız malum

 
Site Meter